فوق ماراتن

قلبم مال خودم تنهاست.

پنجشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۵۵ ق.ظ
خوش داشتم جهان شعری باشد و من رقصی موزون. نبود. نتوانستم باشم. گاه که می‌اندیشم تمام این غلیان احساسات شاید از نقصی در مغز من سرچشمه گرفته است، به کلی سرخورده می‌شوم. آیا اگر نسلی از من ادامه یابد، این به آن معنیست که سرنوشت من نیز تکرار خواهد شد؟ 

حتماً پی برده‌اید که دارم رنج‌های ورتر جوان را می‌خوانم. یعنی، خواندم و تمام شد‌. ورتر، ورتر عزیزم، می‌خواهم بگویم کاش کمی عاقل‌تر بودی، ولی به یاد می‌آورم هنگامی را که در مورد شاهزاده‌ی جوان گفته بودی "برای عقل و استعداد من ارزش بیشتری از قلبم قائل است، قلبی که تنها مایه‌ی غرور من، و یگانه سرچشمه‌ی همه چیز است: سرچشمه‌ی نیرو، شادابی، نیز همه‌ی شوربختی‌ها هم. آخ، هر آن دانشی که من دارم، برای هرکس دیگر هم اموختنی است. ولی قلبم مال خودم تنهاست." 

این جملات مرا به گریه می‌آورد. هر بار به خودم یادآوری می‌کنم عاقل باش، هر بار کسی دانش و تلاش و موفقیت مرا تمجید می‌کند، می‌خواهم غمزده شیون کنم. ورتر عزیزم، راستش را بخواهی اینکه گوته تا ۸۲ سالگی عمر کرده است مرا غمگین می‌کند. آیا او نباید خودش را می‌کشت؟ آیا این تب نباید او را از پا در می‌آورد؟ 

از همه چیز خسته‌ام. از اینکه باید قبل از سخن گفتن فکر کنم خسته‌ام. بودن رنج‌آور است. اینگونه بودن رنجی افزون. 
  • نورا

نظرات  (۳)

  • •miss writer•
  • بودن رنج‌آور است. اینگونه بودن رنجی افزون.... دقیقا دقیقا آدم گاهی از این همه فکر کردن خودش هم خسته میشه.

    پاسخ:
    چه گویم که ناگفتنش بهتر است :) 
    بله واقعاً. 

    حالا گفتم من ازت انتظار کتاب دارم ولی خب یه کتابی بنویس که ما هم بفهمیمش! 

     

    قلبت واسه خودت ولی کتاب رو ما میخوایم بخونیم :) ! اینجوری که می نویسی که ما هیچ ما نگاه!! 

     

     

    ببخشید باهات شوخی میکنم :) تو دلت بهم فحش نده. باشه؟

    پاسخ:
    :)))) نه دیگه آدم باید یه کتابی بنویسه که بعد یه نفر باز بیاد شرحی بر اون کتاب بنویسه و اینجوری معروف شه :)) 

    باشه :)) ببین چقدر حرف گوش کنم! 

    بیا بغلم....

     

    پاسخ:
    🤗😘🐥
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
      مرسی .
    نویسندگان