فوق ماراتن

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

کنکور من (۲)

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴ ق.ظ

اعلام رتبه‌ها

یه شب دخترداییم زنگ زد و گفت نتایج اعلام شده. ما هم بدو بدو رفتیم سراغ لپتاپ که نتایجو ببینیم. قلبم می تپید. بیشتر از روز کنکور استرس داشتم. سایت شلوغ بود باز نمیشد. کسی هم جرات نداشت که بگه رمزشو بده ما ببینیم. خودم میخواستم اولین نفر ببینم. بعد از شاید نیم ساعت یک ساعت تونستم وارد بشم و رتبه مو دیدم. حالا تموم شده بود. از ماشین مسابقه پیاده شده بودم. رسوب کرده بودم. دخترخاله ها گفتن گندزدی. تنها کسایی بودن که حقیقتو بهم گفتن. ولی همنقدر برام بس بود. نمیخواستم بهتر از این بشم. همونی بود که میخواستم. نه خیلی خوب نه خیلی بد. اینجوری می شد برای پزشکی نرفتن چونه بزنم، چون پزشکی تهران قبول نمیشدم. 

حالا مرحله‌ی بعدی شروع میشد. انتخاب رشته! 

داروسازیای تهران تا مشهدو وارد کردم و تایید کردم. گفتم امکان نداره پزشکی برم. البته دارو رو هم اونقدرا دوست نداشتم. روزای سختی بود. هیچ‌چیزی تو دنیا نمیتونه آدمو به اندازه بعضی از حرفا آزار بده. ولی باید سر حرفم میموندم. آینده‌ی من بود نه اونا. و میخواستم خودم براش تصمیم‌ بگیرم.

قرار شد بریم با چند تا داروساز و پزشک مشورت کنیم. یادمه یه پزشک گفت تو وقتی داروساز بشی، حقوقت یک دهم یه پزشکه ولی پرستیژ یه دکتر رو هم داری. نمیتونی بری مغازه بگی یه کیلو میوه میخوام. برا همین اذیت میشی که بخوای یه سطح زندگی همردیف همکارات داشته باشی. متعجب بودم. آدما از زندگی چی میخواستن؟ 

تو مدرسه‌مون یکی رو میشناختم که داروی تهران میخوند، شماره‌شو گرفتم و قرار گذاشتیم همو ببینیم. از رشته‌ش راضی بود، البته به معایبش و بازار کار اشباعش هم اذعان داشت. بهش گفتم نمیخوام تو دید باشم. اگه پزشکی میخوندم چشما به سمتم بود. من اصلاً آدم تعامل مستقیم با مریض نیستم. دلم میخواد بدون نگاه بقیه زندگی کنم. بعد بهم گفت تو که فلان رشته رو دوس داشتی، چرا اونو نمیری؟ گفتم رتبه‌م نمیرسه. اون مال یه رقمی دورقمیاس. گفت حالا انتخاب اولت اونو بزن، فوقش قبول نمیشی دیگه؛ اتفاق خاصی که نمیفته

 به محض اینکه رسیدم خونه کد رشته‌ی اولم رو اون وارد کردم. 

روز آخر مهلت ویرایش بود. راضی شدم که برم پزشکی‌. اونموقع با md/phd آشنا نبودم. ولی میگفتم بعد ازینکه عمومیمو بگیرم میتونم به علایقم برسم. پس از انتخاب دوم تا پونزدهم پزشکیای تهران تا چندتا مرکز استانو وارد کردم. حالا خوشحال بودن و من از خوشحالیشون نفرت داشتم. نمیدونستم قراره چی بشه. فقط به خدا توکل کردم.


البته اون داروسازی، این پزشکی، و اصلاً تغییر رشته‌م به تجربی یه جریانات پشت‌پرده‌ای هم داشت که حتی اینجا هم نمیخوام الان در موردش صحبت کنم.


حس عجیبی داشتم. تا قبل از این فقط به آینده فکر کرده بودم. ولی حالا انگار توی دل آینده بودم. باورم نمیشد قراره دانشجو بشم. هرچند نگرانی‌ها کم نبودن هنوز. حالا باید منتظر نتایج میموندیم. 



  • نورا

نظرات  (۵)

چقدر کنکور بده واقعا :(( من هیچ وقت دلم نمی خواد به اون روزها فکر کنم :(( 

واسه همین می فهمم چقدر تحت فشار بودی :*
پاسخ:
واسه همینه شاید که مینویسم. برای رد شدن. 
البته به نظر من فشارای خیلی بدتری از کنکور هستن تو زندگی که کنکور اصلاً فشار حساب نمیشه :(( کاش همه چی مثل کنکور بود 
وای چه داستانی😊😊
موفق باشی
پاسخ:
:) ممنون

نه! برای من جوابش نیومده! :| اشکال نداره!!! ^_^ من واقعاً خوشحالم که شما حداقل جوابمو دادین! چون به یکی دو نفر دیگه ایمیل دادم ولی متأسفانه هنوز جوابمو ندادن و خب انتخاب رشته هم نزدیکه!. من چجوری باید این رشته رو انتخاب کنم(منظورم توی انتخاب رشتست مثل اینکه یجور قواعد داره که من بلد نیستم!!!) و دانشگاهش فقط تهرانِ؟! شنیدم مصاحبه داره؟! چند سال طول می کشه؟! بازار کارش؟! تو طول تحصیل می شه در رابطه باهاش کار پیدا کرد؟! بعد از اون چه تخصصی می شه گرفت؟! یجورایی می خوام با دست پر بیام تو میدون هر جور اطلاعاتی که فکر می کنید به دردِ یه تازه وارد می خوره رو (لطفاً) بهم بگید!می خوام خیالم راحت بشه، این رشته هنوز تو ایران و مخصوصاً تو شهر ما تازست و کسی نسبت بهش آگاهی درستی نداره! ممنون می شم ^_^ دستتون درد نکنه! ^_^ .

پاسخ:
انتخاب اولتون باید باشه. اگه ترازتون بالای ۱۰۵۰۰ باشه دعوت به مصاحبه میشید. البته اگه رتبه‌تون خوب نشد و واقعا علاقه مند بودید، دانشگاه تهران رشته‌ی زیست فناوری هم داره که دانشکده زیست ارائه میده و فقط فرقش اینه که پیوسته نیست. دانشگاه‌های دیگه هم دارن. 
مصاحبه‌ش چیز خاصی نیست فقط میخوان انگیزه‌هاتون از انتخاب این رشته رو بررسی کنند. 
قانونیش ۹ سال طول میکشه. ۷ ترم کارشناسی، ۴ ترم ارشد و بقیه‌ش دکتری. اما معمولاً ده دوازده سال زمان میبره. 
بازار کارش هم خیلی متنوع و زیاده. واقعاً قابل ذکر کردن نیست چون خیلی خیلی متنوعه. ولی فک نکنید چون دکتری پیوسته اومدید با یه دکتری عادی خیلی تفاوت دارید. در نهایت همه برای بازار کار رقابت میکنن.
اگه تمایل داشتید عضو کانال زیر بشید توی تلگرام، ۲۳ مرداد هم یه روز آشنایی با بیوتکنولوژی داریم میتونید تشریف بیارید.
@ut_biotech

23 مرداد؟! کجا می تونم بیام؟! :) من می خوام به طور جدی تو یه رشته ای که عملاً مربوط بهش هست تحصیل کنم! واقعاً ممنون (: شما الان چند سالِ دانشجویین؟!. خب من واقعاً می خوام واردش بشم و مسلماً باید سخت تلاش کنم! ^_^ بازم ممنونم اگه سئوالی برام پیش اومد مزاحمتون می شم! :) .
پاسخ:
بله فک میکنم. حالا تاریخ دقیقش رو خودتون ببینید از کانال. تهران. اگه البته براتون مقدوره. 
من ورودی ۹۵ هستم. در خدمتم :)
  • امیرحسین علی زاده
  • سلام 

    اول خسته نباشید برای نوشتن این. مطالب خلاصه و مفید و انگیزشی ( مخصوصا زبان)

    من وبلاگتون رو خوندم. خیلی خوشم اومد. 

    با دانلود فیزیک هالیدی اینجا رو پیدا کردم. بعدش اینجا رو خوندم. یکم تعجب کردم.  رشته پزشکی و فیزیک؟؟  امیدوارم فضولی تلقی نشه. چه رشته ای مگه می خونید که به فیزیک و برنامه نویسی و زیست شناسی و پزشکی و ریاضیات  مرتبطه؟؟  چون خودم رشتم کامپیوتره و  دنبال رشته ای تو ارشد با این درس ها ( زیست و کامپیوتر) می گردم پرسیدم.  

     

    موفق باشید... 

     

    پاسخ:
    سلام. لطف دارید. 
    بیوتکنولوژی میخونم :) 
    شما میتونید بیوانفورماتیک بخونید. 
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    نویسندگان