فوق ماراتن

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

در مورد "من" مرکزی انسان

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۳۵ ب.ظ

کتاب the world i live in رو امروز تموم کردم. بعدش دوباره بالاخره برگشتم سر کتاب "آگاهی" و دیگه ایندفعه امیدوارم پشت سر هم بخونمش. خب اوائل کتاب در مورد این صحبت میکنه که "من" چیه و آیا اصلاً همچین منی وجود داره یا نه. یاد یه بخشی از اون کتاب اولی افتادم. هلن کلر در مورد تجربه قبل از دونستن "کلمه" اینجوری مینویسه : 


BEFORE my teacher came to me, I did not know that I am. I lived in a world that was a no-world. I cannot hope to describe adequately that unconscious, yet conscious time of nothingness. I did not know that I knew aught, or that I lived or acted or desired. I had neither will nor intellect. I was carried along to objects and acts by a certain blind natural impetus. I had a mind which caused me to feel anger, satisfaction, desire. These two facts led those about me to suppose that  I willed and thought. I can remember all this, not because I knew that it was so, but because I have tactual memory. It enables me to remember that I never contracted my forehead in the act of thinking. I never viewed anything beforehand or chose it. I also recall tactually the fact that never in a start of the body or a heart-beat did I feel that I loved or cared for anything. My inner life, then, was a blank without past, present, or future, without hope or anticipation, without wonder or joy or faith.


نمیدونم تهش به کجا میرسم. فقط خواستم تا یادم نرفته اینو ثبت کنم. 

  • نورا

نظرات  (۱)

کتاب زبان اصلی هست؟ از کجا تهیه کردی؟ ممنون میشم اسم نویسنده رو بگی

اون اگاهی هم همینطور :)

پاسخ:
سلام. آره البته من ebook شو گرفتم. از سایت پروژه‌ی گوتنبرگ. (Gutenberg.org)
نویسنده‌شم خود هلن کلره. 

کتاب "آگاهی" هم من از طاقچه خوندم. انتشارات فرهنگ معاصر. نویسنده سوزان بلکمور. :)
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آخرین نظرات
  • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
    مرسی .
نویسندگان