فوق ماراتن

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

خاطره ون در جاده سرسبز

دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۱۶ ب.ظ
بین پرواز اول و دومم در استانبول یک روز فاصله بود و هواپیمایی آن یک شب را به من هتل می‌داد( در آن صوت‌ها توضیح داده بودم). بعد از آن همه خستگی، وقتی بالاخره سوار ون شدم که ببرندمان هتل، درست آن صحنه یادم است. صندلی جلو نشسته بودم، به دشت‌های وسیع سرسبز نگاه می‌کردم. تلاش می‌کردم تا جا دارد چشم‌هایم را از آن منظره‌های دلپذیر بهاری سرشار کنم. همانطور که با تمام وجود مشغول تماشا بودم، به آیه‌ی "ان مع العسر یسرا" فکر می‌کردم. راستش را بخواهید طی آن اتفاقات به این نتیجه رسیده بودم که تکرار این آیه به صورت پشت‌سر هم در قرآن، برای تاکید نیست. بلکه می‌خواهد یادآور شود که این سختی و آسانی در یک چرخه هستند و پشت سر هم تکرار می‌شوند. یک سختی سپس آسانی، و بلافاصله پشتش سختی بعدی و باز هم آسانی. آنجا که خودم را در آسانی مطلق می‌دیدم، یک لحظه به خداوند گفتم "خدایا سختی بعدی چیست؟ نکند قرار است ویزایم را ریجکت کنند؟" و با خود فکر می‌کردم سختی بعدی چه چیزی می‌تواند باشد و احتمالات را از سر می‌گذراندم و با پروردگار شوخ‌طبع عالم کمی شوخی می‌کردم. 
خب لابد در جریان هستید که بلافاصله بعد از رسیدنم به هتل پیام کنسلی پرواز دوم را گرفتم و افتادم در عسرا. آنجا حسابی خنده‌ام گرفت. گفتم خدایا شکرت که سختی این بود. پس دیگر ویزا را قرار نیست ریجکت کنی و آن در آسانی می‌افتد :))) 

دوباره در روزهای سختی‌ام. حدود پنج شش سختی همزمان بر من وارد شده‌اند. نمی‌دانم چه بگویم. امشب باز یاد آن روزها افتادم. یاد آن لحظه که همه جا سبز بود. باز هم باید بخندم. شکر که سختی‌ها در آن چیزهاییست که من گمانش را نکرده‌ بودم و انشالله که آسانی‌ها در آن چیزهایی باشد که از سخت‌شدنشان هراس دارم. 
  • نورا

نظرات  (۳)

  • میم مهاجر
  • این دفعه یسرها رو پیش‌بینی کنین...

    به ضمیمه‌ی این دعا که ان شاء الله در سختی‌ها قفل نکنید و از پا نیفتید و علاوه بر سر پا موندن،قدرت و توان کافی برای استراتژی چیدن رو هم داشته باشید

     

     

     

     

     

     

     

    پاسخ:
    :)) میترسم الکی امیدوار بشم بعد بخوره تو ذوقم
    انشالله واقعا. 

    از این سختی ها هم سربلند بیرون میایی و دوباره می رسی به آسونی و این چرخه تا ابد ادامه داره :) 

    پاسخ:
    امیدوارم همینطور باشه صبا. امیدوارم به خوبی تموم شه. 

    وبلاگت ۲۰۰۰ سال طول میکشه تا باز بشه🤪🙈

     

    منی که کلی از تو بزرگترم وقتی به زندگیم نگاه میکنم می بینم یه چیزایی رو خیلییی بعدتر میفهمی چقدر به نفعت بوده که اون موقع نشده!!

    یعنی پازل زندگی اصلا تو کوتاه مدت کامل نمیشه! بشه هم مثل پازل بچه هاست، ۲۰ قطعه داره، زمخت و خنده دار😁

    پاسخ:
    برا خودمم باز نمیشه. باید لینک عکسا رو چک کنم شاید مشکل از اونا باشه. :(

    احساس میکنم بازیچه دست روزگارم :)) میدونی، عین همون آدم و حوا که سیبو نشونشون دادن گفتن نخورینااا، من میگم خب بابا اگه نمیخواستی بخوریم واسه چی نشون دادی اصلا؟ 
    البته الان سختیام از این جنس نیست الحمدلله :)) ولی خب، امیدوارم تموم شه و یه نفسی بکشم. 
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
      مرسی .
    نویسندگان