فوق ماراتن

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

فهمیده‌ام این روزها به "سکوت" نیاز دارم

پنجشنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴ ق.ظ
فهمیده‌ام این روزها به "سکوت" نیاز دارم.
 امروز احساس اضطراب داشتم و نمی‌توانستم بفهمم چرا. چون هراندازه کارها زیاد باشند زندگی‌ام آنقدرها هم اضطراب‌آور نیست؛ و بهرحال کارها کند یا سریع در حال جلورفتن‌اند. 
بعد متوجه شدم این روزها دائماً مژک‌های گوشم در حال تکان خوردن بوده‌اند. در مسیر یوتیوب یا کتاب صوتی گوش می‌دهم. دانشگاه که غلغله‌ است و کار پشت کار. دوباره هنزفری در مسیر. تا می‌رسم خانه شروع می‌کنم به فعالیت‌های شخصی، چون حدود سه الی چهارساعت بیشتر وقت ندارم برای همه‌ی کارها، و این تنها زمانی در روز است که برای خودم دارم. که بیشترش مشغول زبان خواندنم. بعد دوباره قبل از خواب کتاب صوتی را روشن می‌کنم و روی تایمر می گذارم، و خیلی زود خوابم می‌برد. بدون اینکه لحظه‌ای ذهن و بدنم در سکون به سر برده باشند. 
امروز دیگر نیم‌ساعتی را گفتم حداقل برای سکوت باید کنار بگذارم. و برخلاف میل مغزم، هیچ چیزی که صدایی از آن بیرون بیاید، یا ورودی ذهنم را فعال کند را روشن نکردم. 

صدای غل‌غل آب کته روی گاز می‌آید. صدای یک پرنده از پنجره. صدای سوت قطار می‌آید. گاهی رد شدن ماشین‌ها. و غیر از این‌ها سکوت. بهترم. اضطرابم فروکش کرده است. 
  • نورا

نظرات  (۲)

زندگی پر مشغله ای داری و چقدر حسودیم شد

کاش منم اینجوری بودم

یاد دوران دانشگاه خودم افتادم که بعضی وقتا 7 از خونه میزدم بیرون و شب جنازه میرسیدم خونه

اونموقع ها نه پادکست بود نه یوتیوب و اینستا و هیچی نبود

واقعا چطوری اون موقع ها رو میگذروندیم !

پاسخ:
آره منم پرمشغله بودن رو دوست دارم. حالا من نمیدونم الان در چه مرحله و وضعیتی هستی، ولی احتمالاً بتونی خودت سر خودتو شلوغ کنی :) 
نمیدونم. شاید بیشتر حرف می‌زدیم توی راه، یا آهنگ گوش می دادیم. 

فکر نمی‌کردم هیچ‌وقت سکون و سکوت به نظرم چیزهای زیبایی بیان ولی عمیقا دلم خواست از سکوت ممتد خالی خودم فرار کنم به این سکوتی که اینجا تصویر شده.

پاسخ:
:) شاید وقتی سکوت رو به دست میاری بیشتر حسش کنی. یعنی یه چیزی باشه که تو زندگیت نباشه، ولی خودت براش جا باز کنی. 
ولی آره سکون و سکوت هم میتونن زیبا باشن. 

+ دو تا کتاب هم در این مورد هست که حالا هر وقت تمومشون کنم در موردشون مینویسم احتمالاً. 
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آخرین نظرات
  • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
    مرسی .
نویسندگان