فوق ماراتن

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

روشهای مقابله با سر و صدا هنگام درس خواندن!

دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۳۰ ق.ظ

پست مربوط به 30 خرداد 95 ساعت 13:03


1. اگر این سر و صدا مربوط به حرف زدن اطرافیان یا صدای تلویزیون و امثالهم است از آنها خواهش کنید که آرام تر حرف بزنند و سکوت را رعایت کنند.

2. روش دومی که به ذهن همه می رسد مسدود کردن راه گوش با انگشت است!! البته نه وقتی که دستهایتان را برای نوشتن لازم دارید!!

 3. وسیله ای وجود دارد به نام «گوش گیر» که می توانید آنها را طبق دستورالعمل درون گوش خود بگذارید و از سر و صدا خلاص شوید. البته در اینصورت هنوز هم صداهایی به گوش شما می رسد اما صداها گنگ و مبهم بوده و موجب حواس پرتی شما نمی شوند. عیب دیگر این روش آن است که در ابتدا ممکن است به دلیل به هم خوردن تعادل فشار هوا بین دو طرف پرده ی گوش کمی اذیت شوید اما به مرور عادت می کنید و بدن شما شرایط را متعادل می کند. این وسیله را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

 4. برخی صداهای طبیعی به صورت ضبط شده وجود دارند که می توانید آنها را با هندزفری گوش دهید و به هیچ عنوان حواستان هم به سمت صدای آن نرود و بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید. البته خود هندزفری قطعا به گوش آسیب هایی خواهد رساند اما اگر فقط گاهی بخواهید ازین روش استفاده کنید گوش نباید دچار آسیب جدی شود. یکی از موسیقی هایی که خود من گاهی گوش می دهم قطعه ی Deep Learning - 2 - Ambience + Theta Waves کاری از Kelly Howell  و Ron Sunsinger  است.

gd                                                                               دانلود 


5.اما به نظر من مهمترین راه برای خلاصی از صداهای اطراف می تواند کاملا وابسته به خود شما باشد. سعی کنید آنقدر غرق مطالعه شوید که هیچ چیز نتواند تمرکز شما را به هم بریزد. به زیبایی های علمی و هنری مطلبی که می خوانید توجه کنید و سعی کنید تمام ذهنتان را درگیر مسائل موجود در آن کنید.

6.خیلی وقت ها آنقدر که خودمان با غر زدن و تکرار این مسئله در ذهن که « آنها نمی گذارند من درس بخوانم» اعصاب خودمان را ناراحت می کنیم ، صداهای اطراف واقعا ناراحت کننده نیستند. سعی کنید آرامش داشته باشید و اصلا به آنها توجه نکنید. حالا اگر دو کلمه هم بشنوید آسمان به زمین نمی آید ، نهایتش این است که چند باری می روید و از اول خط دوباره می خوانید. از اینکه با بهم ریختن اعصاب خودتان کاملا از درس خواندن منصرف شوید و حتی یک خط را هم درست حسابی متوجه نشید خیلی خیلی بهتر است!!


موفق باشیم!! 




  • نورا

نظرات  (۳)

  • کیمیا مهاجر (پرستوی عاشقِ سابق)
  • سلام حسنا جان. چه خوب بود :) من گوش گیر رو تجربه کردم . واقعا جواب میده. البته اوایلش نفس وجود شی خارجی تو گوش حواس آدمو پرت میکنه اما به مرور واقعا خوبه :))

    راستی فایلی که گذاشتی باز نشد. میگه سایتش امن نیست.

    موفق باشیم واقعا ان شاءالله :)

    پاسخ:
    فکر میکنم هدفون های محافظ گوش ( ازونایی که کارگرای معدن میزنن) بهتر از گوش گیر باشه البته. من خودمم با گوش گیر یکم اذیت میشدم، چون صدای خودت تو گوشت اکو میشه :))) 

    فایل قدیمیه. سعی میکنم آدرس جدیدشو پیدا کنم. مرسی که گفتی.

    البته الان کلی اپلیکیشن خوب هست که صداهای طبیعت رو دارن، سایت هم همینطور. توی یوتیوب هم اگه سرچ کنی study music ، lo-fi  music و اینجور چیزا، کلی صدای طبیعی و حواس پرت نکن پیدا میشه. 

    انشالله *-*
  • کیمیا مهاجر (پرستوی عاشقِ سابق)
  • خودتو به زحمت ننداز بابت صدا. فقط گفتم که بدونی :) ممنون از راهنماییت

    پاسخ:
    :)
  • محبوب حبیب
  • من ۴ و ۵ و ۶ رو استفاده میکنم :)‌ و روی ۶ خیلی تاکید دارم :دی 

    پاسخ:
    D: من دیگه الان در این مورد به خودکفایی رسیدم، اصلاً دیگه مهم نیست کجام. نمیدونم چرا قبلنا انقد حساس بودم 
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
      مرسی .
    نویسندگان