فوق ماراتن

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

این روزا

چهارشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۱۴ ق.ظ

نه به اون روزای بی اتفاق نه به این روزای پر تلاطم :))) البته خداروشکر تلاطم‌ها در جهت مثبتن. امروز صبح اولین آزمون آزمایشی رو از کتاب ۱۱ کمبریج دادم. لیسنینگش خیلی خوب بود. یعنی من مثلاً msrt داده بودم از این تندتر حرف میزدن. اینا خیلی خوب و شمرده حرف میزدن. اما... ازونطرف توی رایتینگ و اسپیکینگ افتضاح بودم!! کتاب رایتینگ هم خریده بودم باید اونم شروع کنم و مشکلم تو اسپیکینگ لغات ضعیفمه. 


حالا! چه اتفاقاتی که تو گروه نیفتاده! ما یه گروه تلگرامی داریم، بچه‌ها از سالای خیلی قدیم ورودی بیوتک تا ورودی‌های جدید توش عضون. و البته نصف گروه هم کسایی‌ان که بیوتک میخونن ولی نه دانشگاه تهران، دانشگاهای دیگه. خلاصه! گفتم که رئیس گروهمون رفته، من قبلاً نوشته بودم استعفا داده، الان میگن چون رئیس پردیس عوض شده، اینو بیرون انداختن. حالا یه سری از بچه‌ها دارن امضا جمع میکنن که ازش حمایت کنن و نامه بدن به پردیس که ریاست ما تغییر نکنه. بعد من توی گروه گفتم میشه چند مورد از اقدامات مثبت ایشونو نام ببرید؟ همین. امروز اومدم دیدم توی گروه کلاسیمون بحثه. گفتن چرا اون گروه اینجوری شده، کی پشت این قضایاست، چرا با مخالفا اینجوری برخورد میکنن. منم رفتم چک کنم ببینم چی شده، دیدم ااا اصلاً منو از گروه بزرگه حذف کردن :/// 

یکی از بچه‌ها گفته بود بیاین به نشانه اعتراض ما هم ترک کنیم گروه بزرگه رو. من گفتم بابا ما کشورو ترک میکنیم کسی به هیچ جاش نیست، فکر میکنی گروه برا کسی مهمه؟ :))) 

خلاصه که این بود پایان داستان ما و بیوتک. 


آهان! تو کلاس ماشین لرنینگ، که از دیروز شروع شده، دو تا دانشجوی عراقی هم داریم. نمیدونم چچوری اومدن، ولی میخوام بگم خیلی خوب فارسی حرف میزنن، و توی همین یک سال فارسی رو یاد گرفتن. یعنی اولش استادمون به دختره گفت اگه نمیتونی فارسی حرف بزنی انگلیسی بگو،( با توجه به شناختش از ترم قبل). بعد دیدیم عین بلبل شروع کرد به فارسی حرف زدن. گفت نه دیگه یاد گرفتم. فقط نمیدونم چرا کلاً توی تلفظ مصوت کوتاه ءَ یکم مشکل دارن. مگه تو عراقی ءَ نداریم؟ 


اینم از اخبار! بعد دختر معمولی تو پست اخرش از تفاوت شرکت جدید و قبلی در معارفه‌های کوتاه و مفصل گفته بود( به ترتیب). ما هم بعضی استادامون مثلاً میان از یک ساعت و نیم کلاس، یک ساعت و ربع درباره برنامه‌هاشون برای این کورس توضیح میدن! حالا آخرشم من میدونم هیچ کدومش اجرایی نمیشه و میمونیم تو گل همه‌مون‌ها ! به جاش درس بده عزیزمن، نصف ترم رد شده :/// 


  • نورا

نظرات  (۴)

  • سربازِ روزِ نهم
  • این مصوت نه کاملا به صورت کسره اما متمایل به اون تلفظ میشه و فتحه امر غریبیه

    پاسخ:
    آره. فکر میکردم مشترک باشه اصوات فارسی و عربی. اینا فتحه های فارسی رو تقریباً آ تلفظ میکنن. 
  • سرکار علیه
  • اسم کتاب رایتینگ که خریدی چیه؟ مفیده هست؟ مطمئنی کمکت میکنه؟ چون منم تو رایتینگ مشکل دارم.

    + شاید از یه استانی از عراقه که لهجه خاصی داره. اوناهم مثل ایران استاناشون گاهی لهجه متفاوت دارن.

    پاسخ:
    از سری کتابای improve englishه. منم هنوز شروع نکردم. دوستم معرفی کرد. ولی کلاً رایتینگ برا همه سخته. 
    + آره راست میگی اینم هست
  • زهرا یگانه
  • اون وقت ما میخوایم عربی یاد بگیریم تا دم ِ در ِ برزخ میریم و بر میگردیم! (0_O)

    پاسخ:
    آخه روش ما اشتباهه. الان فکر نمیکنم اینا هم فارسی نوشتاری رو بلد باشن. ولی حرف زدنو بلدن

    بازگشت مجدد شما رو به وبلاگ تبریک عرض می نمایم.

     

    با آرزوی موفقیت در تمام درس ها و امتحانات.

     

    مامان صبا :*

    پاسخ:
    متشکرم مامان D: 
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
      مرسی .
    نویسندگان