فوق ماراتن

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

ثبات داشتن در وبلاگ‌نویسی

پنجشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶ ب.ظ

خب در مورد پست قبل. رفتم خودمو چای مخاطب گذاشتم. و در واقع یادم اومد که من خودمم یک "مخاطب" هستم، منتهی مخاطب سایر وبلاگ‌ها. بعد نشستم به تک‌تک وبلاگ‌هایی که دنبال می‌کنم و دوستشون دارم فکر کردم. و به نظرم اومد که مهم‌ترین چیز ثبات داشتنه. یعنی مثلاً "بنفش آبی کبود" هرروز می‌نویسه و منم هرروز وبلاگشو می‌خونم. و قبل از اینکه وبلاگشو باز کنم میدونم با یه نوشته‌ی نهایتا پنج‌شش خطی مواجه خواهم بود، و سبک نوشتنش رو هم میشناسم. یا مثلاً الهه شاید ماهی یکی دو تا پست بذاره، بعضی‌ وقتا هم شده که پشت سر هم پست بذاره؛ ولی بازم میدونم یه متن حدوداً سه پاراگرافیه، در مورد زندگیش، آمیخته به کمی احساسات، و اتفاقاتی که منو به فکر فرو می‌بره. و به طور کلی سبک خودشو داره و بازم برام آشناست. یا نورا که متنش همیشه طولانیه، و همراه با جزئیات و توصیفات زیاد. و البته که زیبا. و میتونم همینجور به تک تک وبلاگ‌ها با سبک‌ها و حجم‌کارهای مختلف فکر کنم؛ ولی نکته‌ی مشترک همه‌شون همون ثباته. همینکه می‌دونی وقتی باز می‌کنی با احتمال زیادی چه چیزی در انتظارته. 


من به این اندازه ثبات نداره نوشتنم. و هنوز نمیدونم راهش چیه برام. باز حالا برم بهش فکر کنم.


  • نورا

نظرات  (۳)

ثبات مهمه ؟ یعنی اینکه همیشه بدونی قراره با چه متنی روبرو بشی خوبه ؟

پاسخ:
اونکه هرکسی مختار خودشه. ولی من برای وبلاگ خودم آره دوست دارم ثبات داشته باشم. و وبلاگ‌هایی که ثبات دارند رو بیشتر دوست دارم، چون میدونم کدومو باید قبل خواب بخونم، کدومو تو راه بخونم، کدومو بذارم برای آخر هفته بخونم. اینطوری :) 

و منظورم از ثبات همون سبک و حجم نوشتنه. وگرنه که هر متنی غافلگیرکننده‌ست در نوع خودش و نمیدونی چه محتوایی داره. چون نمیدونی اون آدم زندگیش چطور گذشته. 

پست رو که می‌خوندم دقت کردم می‌بینم وبلاگ‌هایی که دوست دارم اکثرا این ویژگی ثبات رو دارن و معمولا در یه دایره موضوعی مشخص یا با سبک پایدار و ثابتی می‌نویسن

 

فکر می‌کنم این مسئله از جهت نظم ذهنی که برای مخاطب ایجاد می‌کنه خیلی ارزشمنده

پاسخ:
چه جالب که برای شما هم همینطور بوده. آره به نظر منم ارزشمنده. 

اضافه کنید بلاگرایی که یه وبلاگ دارن.

این انسجام خیلی مهمه.

یا اگر چند وبلاگ دارن تفکیک موضوعی دارن.

ذهن های منظم این عدم انسجام و ثبات رو نمی پذیره و قطع دنبال می زنه.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آخرین نظرات
  • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
    مرسی .
نویسندگان