فوق ماراتن

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی

کتاب : دزیره

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۵۱ ب.ظ
دزیره، دختریست که ناپلئون بناپارت در دوران جوانی قصد ازدواج با او را داشت، اما بعدها مسیر آن دو راه متفاوتی را رفت و ازدواجشان میسر نشد. با اینحال دزیره همچنان نقش مهمی در وقایع آن زمان ایفا کرد. در این کتاب داستان از 15 سالگی دزیره، به زبان خود او (اول شخص) روایت می شود و ما همگام با وقایع تاریخی، نگاه یک زن و نقش او را شاهدیم. 

تعریف این کتاب رو خیلی وقت پیش بود از این و اون شنیده بودم اما هی خوندنش به تعویق افتاده بود. تابستون که میخواستم جنگ و صلح رو شروع کنم، فکر کردم کتاب سنگینیه برا شروع، و این شد که اول دزیره رو شروع کردم تا بعد برم سراغ جنگ و صلح. کتاب خیلی خیلی خوشخوانه و خیلی سریع جلو میره. من کتاب صوتیش رو گوش دادم و سریعتر هم پیش رفت حتی. 

من کلا کتابای این سبکی رو دوست دارم، کتابی که بر حسب وقایع واقعی تاریخی نوشته شده، اما روایتش داستانیه. هم آدم یه چیزی یاد میگیره و هم خسته کننده نیست خوندنش. 

خوندنش رو هم واقعا به همه توصیه میکنم. من خیلی دوسش داشتم. 

جمله خاصی که یادم مونده باشه نداشت، اما خب یه دیدی بهم داد که زندگی درباری چطوره، چه چیزهایی در فکر سیاستمدارا میگذره و چطور احساسات و تصمیمات حتی در اون رده های بالای سیاسی با هم تلفیق میشن.

بعدانوشت : راستی یه فیلم هم بر اساس این کتاب ساخته شده که هنوز ندیدمش!

اسپویل سفید 
رفتار دزیره تو نیومدنش به سوئد خیلی عجیب بود واقعاً!! حتی بچه شو ول کرد :// هرچند رفتنش واقعا نقش مهمی در فرانسه بازی کرد، ولی خب واقعا تصمیم عجیبی بود. من خودم اگه بودم شوهرمو اگه ول میکردم، بچه مو هیچ وقت ول نمیکردم. 
هرچند شوهرش هم واقعا وفادار بود. 
 
  • نورا

نظرات  (۱۲)

اکثرا هر کی دزیره رو خونده خوشش اومده.

کاش منم بتونم بخونمش.

پاسخ:
آره به نظرم برا هدیه کتاب مناسبیه. 
ببین من از اینجا فایل صوتی رایگانشو گوش دادم : 
t.me/yefenjoonketab/6450

جلد اولش خیلی خوب بود ولی احساس می کنم بعد از اینکه رفتن سوئد یه روند نزولی گرفت. به خاطر همین جلد اولش رو تقریبا یکی دو روزه خوندم ولی جلد دوم رو نتونستم از نصف بیشتر جلو برم و کتاب هم قرض بود برگردوندم:)

پاسخ:
وای نه کلی اتفاق میفته تو جلد دو :))) اوجش همونه اصلا

من دبیرستانی بودم شاید اول دبیرستان، هیچی یادم نمونده جز اینکه دوستش داشتم:))) فرصت بشه شاید یکبار دیگه بخونمش هرچند اینقدر کتاب اصلا نخونده دارم که بعیده دوباره بخونمش

پاسخ:
کلا آدم تو هر سنی کتابا رو با یه دید متفاوتی میخونه. مثلا من یه سری از همین شاهکارهای ادبی(؟) رو تو دوران راهنمایی شروع کردم خوندن و مثلا بعد از صد صفحه میذاشتم کنار میگفتم این دیگه چیه، کجاش شاهکاره. الانکه دوباره میخونم دید دیگه ای دارم و ومطمئنم مثلا ده سال بعد باز بخونم بازم یه دید دیگه ای خواهم داشت. ولی خب همینه که انقد کتاب نخونده زیاده ادم فرصت نمیکنه کتابا رو چند بار بخونه. 

من هم این کتاب را دوست داشتم. شسته رفته و خوشخوان بود. سریع هم خوانده شد. کتاب تاریخی مشابه دزیره سراغ دارین؟

پاسخ:
من یه کتابی قدیما خونده بودم به اسم "تاجلی" که زن/معشوقه اسماعیل خان صفوی بوده و از زبان اون وقایع اون دورانو میگه. اونو هم دوست داشتم اون زمان. 
ولی اگه چیز دیگه ای هم پیدا کردم میام میگم. چون خودمم این سبکو دوست دارم. 

ممنون بابت لینک🌸

راستش من اصلا نمی تونم رو فایلهای صوتی تمرکز کنم. همش حواسم پرت می شه!

پاسخ:
خواهش میکنم *-*

منم نمیتونم بگم با تمرکز کامل گوش میدم. به اون گوینده ش خیلی بستگی داره. 
  • سَیِّده ...
  • سلام :)

    منم دوران قرنطینه اجباری !! خونده بودم کتابشو تو طاقچه ... و خب دقیقا به عنوان یه رمان که یکسری وقایع رو هم بهت میگه خیلی خوبه...

    درسته که من خییلیی از بعضی رفتارهای دزیره حرص میخوردم..ولی اینکه بالاخره اندکی از گنگ بودنِ جنگ جهانی و ناپلئون برام کاسته شد خوب بود...چون اکثر رمان های خوب از اینا حرف زدن (مثلا بینوایان و ... ) ولی من خیلی دید روشنی نداشتم..

     

    البته فکر میکنم من همون زمان دنبال این بودم که ببینم حالا براساس واقعیت هست یا نه...که به نتیجه نرسیدم و بین نظرات کنتراورسی بود ://

     

    نمیدونم چرا من باید به هرکسی که رمان کلاسیک میخونه کنت مونت کریستو رو هم پیشنهاد بدم حتما 😅 خودم با اینکه خیلی سال گذشته از خوندنش ولی حتی فکر کردن بهش هم برام لذت بخشه...نمیدونم اگه دوباره بخونمش هم همونقدر لذت میبرم یا نه...ولی بی صبرانه منتظرم یه فرصتی پیدا کنم کل ۳جلدش رو پشت هم بخونم 😍😍

    پاسخ:
    سلام
    مگه الان از قرنطینه در اومدی خواهرم؟ D: 
    آره دقیقا همینطوره. 

    همیشه همینجوریه تو کتابای تاریخی. حتی کتابای مستند تاریخی رو هم بحثه که کجاش غلطه کجاش درست، اینا که جای خود دارد. 

    اتفاقا دارمش تو فیدیبوم. حتما میذارم تولیست. از بس این کلاسیکا طولانی ان آدم همت میخواد که شروعشون کنه :))) 
  • سَیِّده ...
  • اره ما خیلی وقته از قرنطینه دراومدیم متاسفانه!!

     

    اوهوم ولی من قبل از این کتاب دیدِ بهترین از ناپلئون داشتم این حجم از خودخواهی رو متصور نبودم ازش!

     

    اره طولانی ان ولی خیلی خوبن 😍 اگه کتاب های جذاب کلاسیک دیگه ای هم میشناسین معرفی کنین ما هم اضافه کنیم به لیستمون

    پاسخ:
    البته خودخواهی ناپلئون در برابر سخاوت ژان باتیست بود که خیلی خودش رو نشون میداد. 

    چشم D: 

    نخوندم دزیره رو. چند جلده؟ یا تک جلدیه؟

    ان شاء الله میذارم تو لیست:)

     

    منم کتابای تاریخی ک داستانی روایت شدن و دوست دارم 

    پاسخ:
    هم تک جلدیش هست هم دوجلدیش. حدود 700 صفحه ست فکر کنم. 

    امیدوارم بتونی زودتر بخونیش و لذت ببری :)
  • دخترمعمولی
  • اینکه توی جواب یکی از کامنتا گفتی یه سری چیزا رو راهنمایی خونده ای و گفته ای این دیگه چیه، منو به این فکر انداخت که احتمالا اون زمان خونده ای اون کتاب شاهکارو و گفته ای این دیگه چیه؟ الان خونده ای و گفتی به به چه شاهکاری بود، ولی فکر کنم باز ده سال دیگه بخونی، دوباره میگی این دیگه چیه؟! :D

     

     

    پاسخ:
    :)))) نکنه خودتم دچارش شدی دختر معمولی. باید امتحان کنم D: 

    سلام :))

    پس بریم بخوانیمش :).

    سپاس از معرفی من معرفی‌های شما رو دوست دارم :).

    پاسخ:
    سلام :)
    امیدوارم خوشت بیاد. 
    لطف داری عزیزم 
  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    خیلی دوست دارم بخوانمش مخصوصا دو جلدیش را ولی چون گرانه و دسترسی به کتابخانه عمومی هم ندارم فعلا خسیسیم میاد ((-:

    پاسخ:
    سلام
    دست دوم و الکترونیکیش زیاد گرون نیست. ترجمه‌ی پرویز شهدی تو فیدیبو ۱۵ تومنه مثلاً. و بعضی جاها هم رایگان گذاشته‌ن برا دانلود، هم خود کتاب و هم صوتیش رو. امیدوارم بهرحال بخونیش و خوشت بیاد :) 
  • سارا سماواتی منفرد
  • مرسی از راهنمایتون. سرچ بزنم ببینم پیداش می کنم ((-:

    پاسخ:
    خواهش می‌کنم :) 
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
      مرسی .
    نویسندگان