فوق ماراتن

استاد شین

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۶:۴۰ ق.ظ

+ ما به یک پزشک متفکر نیاز داریم، نه یک پزشک باهوش

 

یانگوم که خیلی باهوشه و همه ی درساشو عالیه، مورد بی توجهی استادش قرار میگیره. هرچی یانگوم بهش میگه چرا به من نمره منفی میدین منکه همه رو درست جواب دادم اون چیزی نمیگه، فقط میگه تو به خودت مغرور شدی. و داستان از این قراره که این استاده خودش بخاطر مغرور شدنش توی تشخیص بیماری ها، یه بار یه بیماری رو اشتباه تشخیص میده و باعث مرگ اون شخص میشه. 

 

بعدش توی آزمون عملی ، ضعیف ترین فرد کلاس و یانگوم با همن. یانگوم معاینه میکنه و سریع میگه این بیماریش اینه. شین بی (دختر دیگه) میگه من ده روز وقت لازم دارم تا بتونم تشخیص بدم. استاده هم میگه باشه شما ده روز وقت دارید. و توی این ده روز یانگوم کارای دیگه میکنه و شین بی مدام از بیمار وضعیتشو میپرسه، و کنکاش میکنه توی علائم و علت وقوع بیماری. یه روز اتفاقی یانگوم میشنوه که موقع گرفتن شرح حال، مریض به شین بی میگه که من خاک خوردم. و اونجاست که یانگوم به اشتباهش پی میبره و میفهمه چرا استادش بهش نمره ی منفی داده. 

 

و بعد استادش بهش میگه شغل پزشکی به شخصیت متفکری نیاز داره که دائماً سوال بپرسه  و به دانسته هاش شک کنه، افراد باهوش برای پزشکی خطرناکن. اگه میخوای پزشک بشی باید این شخصیتو توی خون و استخونت حک کنی. 

----

 

اونقدر این فیلمو دوست دارم که دلم میخواد تمام دیالوگاشو از بر کنم و هر وقت ناامیدم یا خسته ام بشینم ببینم دوباره که یانگوم چطور تلاش میکنه و از پا نمیشینه. 

 

 

  • نورا

نظرات  (۵)

آره منم خیلی دوست داشتم اون فیلمو کلی خاطره دارم باهاش.

یانگوم بازیامون با خواهر برادرم رو یادم نمیره :))))

پاسخ:
ولی حالا که دوباره دارم میبینمش خیلی خوشحالم، چون اونموقع هنوز بچه بودیم چیز زیادی نمی فهمیدیم ازش حس میکنم. یعنی اینروزا به دیدنش خلی بیشتر نیاز داشتم

وقتی آدم بزرگ میشه،معنای همه چیز رو یه جور دیگه میبینه

من حتی با انیمیشن گرینچ گریه کردم!! فکر کن!!

به نظرم بعضی جاهاش خیلی غم‌انگیز بود.

ولی تو بچگی چیزی متوجع نمیشه آدم از معنی واقعی فیلما.

یا مثلا هورتون،میدونی چه معنای عمیقی پشت یه انیمیشن معمولیه؟!

پاسخ:
آره دقیقا. خیلی دلم میخواد بعضی فیلما رو دوباره ببینم. 

کاملا موافقم یانگگوووم عالی ، عاشقشم منم خیلی دوی دارمش؛)

پاسخ:
واقعا عالیه

جواهری در قصر واقعا از اون سریال های کره ای به یادموندنیه. تقریبا همه هم دوستش دارن!

فکر می کنم پخش سریال های کره ای تو تلویزیون از همین یانگوم هم شروع شد. یادش بخیر.

بعضی از فیلمها ارزش چندین بار دیدنو دارن.

پاسخ:
حالا دیروز نگاه میکردم گفته بود کلاً از سریال‌های خیلی پرطرفداره مخصوصاً تو آسیا و توی ۹۱ کشور پخش شده. فک کنم مشعل المپیک هم اونسال یانگوم روشن کرده بود. 

منم خیلی این سریالو دوس داشتم شاید دوباره نگاهش کنم

خیلی از سریالا رو دوس دارم دوباره ببینم ولی خب هروقت میخوام دوباره ببینم یه چیزی بم میگه به جاش سریال جدید ببین

مثلا میخواستم کل شرلوک هلمزو دوباره ببینم ولی فقط فصل اولو تونستم ببینم و با اینکه خیلی دیوونه این سریالم انگیزه ای برای ادامش نداشتم

نمیدونم شاید سال دیگ ادامشو دیدم

پاسخ:
میدونی من حس میکنم هر سریالی ( یا کتابی) یه بهترین موقع برا خوندن و دیدن داره. من خودم واقعا تو شرایط الانم دلم میخواد یانگومو سه بار ببینم. ولی شاید یه شرایط دیگه بودم انگیزه ای برا ادامه دادنش نداشتم
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آخرین نظرات
  • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
    مرسی .
نویسندگان