فوق ماراتن

گدا ایست

جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۰۴ ق.ظ

میگه زمانای قدیم فقط خانا خونه هاشونو گچ میکردن. لای درز پنجره ها رم با گچ میگرفتن که سوز نیاد. بابابزرگم اینام رعیت بودن، ولی خونه هاشونو که گچ کردن، اوستاهه گفته این دور پنجره هاتم از بیرون گچ میزنم. بابابزرگم گفته نه نزن، میخوای برا ما گدا ایست درست کنی؟ 


+ از روش ترکیب کلمات قدیمی ها برای بیان منظورشون لذت میبرم. به نظر میرسه امروز اون خلاقیت گذشته رو نداریم در ساخت کلمات جدید. 

  • نورا

نظرات  (۳)

گدا ایست یعنی باعث می شده گداها دم در وایستن برا گرفتن کمک! چون اینجور به نظر می رسیده که خانه؟!

پاسخ:
آره دقیقا 

من یه بار به مامانم گفتم یه سری شلوار دارم که نمیخوام، خوشم نمیاد ازشون، بدم تو کوچیکشون کنی واسه خودت. گفت نمی خوام، خواهر کوچیک تر هم بهم داده چند تا. حالا من خیلی "شلوار در پا کن" ام! شمام شلواراتونو هی بدین به من!!

حالا این اصطلاحو من کتابیشو نوشتم دیگه. تو گویش خودمون گفتنش راحت تر میشه. ولی من هلاک این اصطلاحی شدم که ساخت :D.

پاسخ:
:)))))))) دقیقاً منظورم همین اصطلاحاته؛ آدم کیف میکنه 
حالا خودمم من بعد بیشتر دقت میکنم. ازین تحفه ها برای وبم به ارمغان بیارم D: 

به نظر من اما هنوز هم کلمه اختراع میکنیم. اما مثل قبلا، ازشون استفاده نمیکنم انقدر که جا بیفتن

پاسخ:
بله اختراع میکنیم، ولی اون خلاقیت و خارج از چهارچوب پسوند و پیشوند و ... رو زیاد ندیدم من
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آخرین نظرات
  • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
    مرسی .
نویسندگان