فوق ماراتن

پنچرگیری دوچرخه

چهارشنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱ ب.ظ

این ترم یه کلاس تعمیرات دوچرخه ثبت‌نام کردم. ۶ جلسه‌ی دو ساعته‌ست. امروز هم جلسه‌ی اولش بود و یاد گرفتیم اگه چرخ پنچر شد چجوری باز کنیم چرخو، تعمیرش کنیم، و دوباره ببندیم سر جاش‌. یکم زور می‌خواست و من حس کردم دستام اون زور رو ندارن :( حالا شاید کم‌کم بهتر شه. 


اول باید چرخو باز کنیم. یه کلامپ داره که اونو باز می‌کنی و بعد چرخ میفته خودش. بعدش باید تایر رو در بیاری. ولی اول باد تیوب رو خالی می‌کنی، بعد یه چیزی هست میزنی زیر تایر و میکشی که کل تایر بیرون بیاد. اینجاش خیلی زور می‌خواست. بعد تیوب رو جدا می‌کنی از تایر، محل پنچری رو شناسایی می‌کنی، سمباده می‌کشی، چسب سیمان می‌زنی، وایمیستی خشک شه و بعد اون پتچ رو بهش می‌چسبونی و ماساژ می‌دی تا محکم شه. بعدم که دیگه دوباره تیوبو یکم باد می‌کنی، نه پرباد، فقط در حدی که شل و ول نباشه؛ می‌ذاریش تو تایر، تایرو از یک سمت جا میدی تو ریم، و بعد سمت مقابل رو جا میدی. نکته‌ش اینه که از محل والو شروع کنی که در آخر قسمت مقابل والو برا جا زدن بمونه. وگرنه سخت میشه. بعدم تموم، تیوبو باد می‌کنی و جا میدی تو چرخ :) 

  • نورا

نظرات  (۲)

یا خدا یه پنچرگیری چقدر کار داره! 

من به جای تو خسته شدم😁

پاسخ:
دقیقاً :))) دو ساعت تمام طول کشید. حالا ما هم ناوارد بودیم و مربی هم وسطاش حرف می‌زد، ولی واقعاً خیلی دنگ و فنگ داشت :))) 

خیلی سخت شد

پاسخ:
آره فکر نمی‌کردم انقدر پیچیدگی داشته باشه :)) 
ولی خب اگه با چرخ پنچر وسط یه بیابون گشنه و تشنه بمونی خیلی سخت‌تره :)
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آخرین نظرات
  • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
    مرسی .
نویسندگان