فوق ماراتن

درون پوست خودم

چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۱:۴۸ ق.ظ

پست قبلی رو انتشار در آینده زده بودم که بالای صفحه‌م بمونه. الان دیدم منتشر شده یه لحظه حسابی ترسیدم که نکنه چیز اشتباهی‌ای توش نوشته باشم :) حالا پیش‌نویسش کردم دوباره.

---

بعضی وقتا نمیدونم طبیعت زندگی چیه. یعنی نمیدونم جریان طبیعی زندگی چه معنایی داره. 

---

تا پارسال آدمی بودم که فکر می‌کردم "اشکال نداره، بالاخره یه کاریش می‌کنیم"، ولی خیلی این طرز فکر اشتباه بود. بهم ضربه زده‌. درسته شاید تهش بشه یه کاری کرد، ولی این مدل زندگی کردن خوب نیست. باید آدم در همون لحظه متوجه باشه تصمیم‌هاش چه نتایجی دارن. 

---

سریال dopesick رو دیدم. یه جاییش وکیله به همکارش میگه تو از کی آدم مذهبی‌ای بودی؟ میگه نبودم. هشت سال پیش مسیحی شدم. می‌پرسه چرا؟ میگه می‌خواستم آدم بهتری باشم. 

خب من فکر نمی‌کنم مذهب از آدما آدم بهتری می‌سازه. ولی نمی‌تونم هم کاملاً باهاش مخالفت کنم. مثلاً آدمای مذهبی به طور میانگین رفتارهای پرخطر کمتری دارن. مثل روابط متعدد و مصرف مواد. البته تحقیقاتی هم هست که نشون میده تو بعضی جمعیتا تفاوتی نداره. یا مثلاً بعضی تحقیقات میگن آدمای مذهبی resilience بیشتری دارن تو شرایط سخت. بهرحال نمیدونم. دیالوگی بود که منو به فکر برد. 

---

گاهی حس می‌کنم یه چمدونم که به زور زیپش کشیده شده. یه بادکنکی که هنوز نترکیده ولی خطر ترکیدنش وجود داره. یه لباسی که با سختی زیپش رو کشیدی و می‌ترسی با یه حرکت درزش پاره بشه. یه منی که درون خودم به زور جا شده و رها نیست. بندهای اجباری نیست. محدودیت‌های عقلانیه. ولی کمی خسته‌ام. و منتظرم برسم خونه. برسم خونه که این لباسو از تنم در بیارم و نفس بکشم. تو پوست خودم. تو وجود خودم. 


  • نورا

نظرات  (۳)

چقدر درک میکنم پاراگراف آخرت رو.

 

من قبلا خیلی از این حس ها داشتم. الان ولی رسیدم خونه به نظرم🙂

پاسخ:
امیدوارم منم برسم. چون خیلی طاقتم کم شده ... 
:)

منم اون اخری رو حس کردم :)

بعضی وقتا که امکانش بود بار اون چمدونو وسط راه تا حدی خالی کردم ولی. بعضی وقتا هم چاره ای جز صبر کردن تا رسیدن به خونه نداری:)

پاسخ:
:) 
اره دقیقاً بعضی وقتا امکانش نیست که وسط راه خالی کنی. باید این بارو تا خونه به دوش بکشی. بعدم اون وسط شاعر تازه میگه: "وحشت‌آباد جهان را منزلی در کار نیست" :))) 

من حس میکنم دین صرفا ادمای خوب نمیسازه گاهی دیندارایی رو میبینیم که هر کاری دلشون میخواد میکنن بعد مثلا یه توبه ای چیزی میکنن یا یه جوری کاری که کردنو با ربط دادن به دین میپیچونن

یا مثلا امارای زندانای امریکا نشون میده بیشتر افراد تو زندانا دین دارن و اتئیستا جزو اون اخریا هستن

خلاصه که پنجاه پنجاهه قضیه

پاسخ:
بله متأسفانه در توبه هم خیلی بازه. هرچند ما سهل‌انگارانه نگاه می‌کنیم. مثلاً مسیحی‌ها میرن اعتراف می‌کنن و کشیش یه دستی به سرشون میکشه میگه بخشیده شدی، باز سال بعد میان به تکرار همون گناها اعتراف می‌کنن. مسلمونا هم که الحمدلله "صدبار اگه توبه شکستی باز آ" تشریف دارند :))) 

مطالعات آمارشون با هم همخوانی نداره. باید یه نفر یه متاآنالیز انجام بده ببینیم چه خبره :)) مثلاً منم یه چیزی می‌خوندم که گفته بود دیندارها کمتر اخلاق‌مدارن. با اینحال نمیدونم، باید دید رفتارهای اکستریم توشون چقدره مثلاً. یا اینجور چیزا. 
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آخرین نظرات
  • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
    مرسی .
نویسندگان