فوق ماراتن

گاهی خوشحالی رو با رضایت اشتباه می‌گیرم.

 امروز صبح زودتر بیدار شدم، و تا یک ساعت بعدش همچنان خوابالو بودم و یه چیزی تو ذهنم گفت: خب الان خوشحالی؟ و خب نه، معلومه که خسته و خوابالو بودم و اون لحظه هرکسی منو می‌دید مطمئناً لبخند به لب نداشتم و حس نمی‌کرد این آدم چقدر خوشحاله. ولی بعدش به خودم گفت چرا سوال اشتباه رو از خودت می‌پرسی که بعد فیدبک منفی به خودت بدی بابت کارهای خوب و درست؟ نباید بپرسی "الان چه احساسی داری"، باید بپرسی "آیا از تصمیمی که یک ساعت پیش گرفتی احساس رضایت داری؟" و "اگه به جاش تصمیم دیگه‌ای گرفته بودی الان چه حسی داشتی؟" و جواب این سوالا اینه که "بله قطعاً راضی‌ام" و "الان تو رختخواب بودم با کلی احساس نفرت از خودم و نگرانی از کارهایی که بهشون ممکنه نرسم". 

بعد که این چیزا رو با خودم مرور کردم اون احساس خوشحالی رو هم حس کردم. بله من خسته و خوابالوام ولی خوشحالم که اینکارو کردم. خوشحالم که ماهیچه‌های پاهام هنوز از دویدن دو روز پیش درد می‌کنه، و خوشحالم که وقتی می‌رسم دانشگاه سر تا پام خیسه چون پیاده اومده‌م زیر بارون، چون احساس خوشحالی لزوماً احساس راحتی و احساس خوب و بدون درد نیست. و باید همیشه اول در مورد رضایتمندی سوال کنم، و بعد از اون وجه دیگه‌ی خوشحالی واردش بشم. 


یک بار دیگه عنوان رو بخونید به عنوان جمله‌‌ی آخر :) 

  • نورا

نظرات  (۳)

  • -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎
  • درباره بیدار شدن منم همین حس رو‌ دارم.

    روزهایی که دیر از خواب پا می‌شم و خسته نیستم بیشتر از خودم و این سبک زندگی متنفر می‌شم و مدام استرس درس و کنکور مثل خوره می‌افته به جونم، در عوض روزهایی که زود بیدار می‌شم‌ و درست و حسابی درس می‌خونم علاوه بر رضایت، سلف لاو و انرژی مثبت و اعتماد به نفس‌ام هم می‌ره بالا. (==

    پاسخ:
    آره همینطوره. ولی نمی‌دونم چرا هرروز باید اینا رو هی به خودم یادآوری کنم و با این بچه‌ی سه ساله‌ای که تو مغزم جیغ می‌زنه می‌گه "بذار بخواااااابم" صحبت کنم که عزیزم اگه بیدار شی برا خودت بهتره :)) 

    چقدر خوب بود این پستت....نیاز داشتم از این زاویه تفکیک احساسات رو ببینم :)

    پاسخ:
    :) خداروشکر که مفید بوده.

    نورا الان تو میگی اصل رضایتمندی است، و خوشحالی بعنوان تالی آن محسوب میشه؟ اگر در شروع خوشحال نبودیم باید ببینیم آیا راضی هستیم یا نه؟ و اگر راضی بودیم پس مسیر درست است؟ 

    پاسخ:
    آره اینطور فکر می‌کنم. چون رضایت در بلندمدت خوشحالی رو هم همراه میاره. مثلاً دویدن روزای اولش سخته، وقتی که حرفه‌ای میشی دیگه اونقدرا سخت نیست؛ و اونجا از جایی که هستی لذت می‌بری. ولی اولش اگه بخوای فقط به خوشحالی لحظه‌ایش فکر کنی هیچ وقت به اونجایی که حرفه‌ای بشی نمیرسی اصلا. 
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
      مرسی .
    نویسندگان