فوق ماراتن

خودشناسی و ثبات

دوشنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۱:۱۴ ق.ظ

احساس می‌کنم بخشی از ثبات داشتن در زندگی و روحیه، از خودشناسی می‌آید. چند وقتی است که می‌دانم قرار است در دوران PMS و POS سخت‌تر خوشحال شوم و راحت‌تر آزرده‌خاطر شوم، و می‌دانم فقط یکی دو روز است و می‌گذرد و بعد قرار است به فکرهایم در این دوران بخندم. می‌دانم وقت‌هایی که احساس می‌کنم تمام مشکلات جمع شده در معده‌ام و می‌خواهم هر چه در دل دارم را بالا بیاورم، معنی‌اش این است که فکرها و مشکلات روی هم جمع شده و فقط نیاز دارم چند قدمی پیاده‌روی کنم و با خودم با صدای بلند صحبت کنم تا گره‌های ذهنم باز شود و نفسی تازه بگیرم. می‌دانم اگر مهمان داریم باید قید صبح زود بیدار شدن را بزنم. می‌دانم اگر کتاب‌های غمگین بخوانم و فیلم‌های غمگین ببینم دلم را غم می‌گیرد و دنیا پیش چشمم تیره می‌شود. می‌دانم اگر دنیا پیش چشمم تیره است برای این نیست که دنیا تیره است، فقط برای این است که تیرگی‌هایش را اخیرتر دیده‌‌ام. 


دانستن این‌ها کمک می‌کند کمتر تصمیم‌های هیجانی و احساسی بگیرم. کمتر عملکردم تحت تاثیر روحیه‌ام باشد. کمتر خودم را سرزنش کنم و کمتر دست‌و‌پا بزنم که از غم خلاصی پیدا کنم. کمتر از زندگی بنالم، و بدانم احساس این لحظه‌ام، هر چه که هست، قرار است خیلی زود، با بالا رفتن هورمون‌ها، با خواندن یک کتاب دیگر، با دیدن یک سنجاب، یا غنچه‌هایی که تازه باز شده، دگرگون شود. 


از اینکه به ثبات بیشتری رسیده‌ام خرسندم. 

  • نورا

نظرات  (۲)

  • سرکار علیه
  • من عاشق بالارفتن سن، پختگی ورسیدن به این ثباتم. عاشق دونستن خودمم اونطور که هستم.

    پاسخ:
    آره منم. برا همین درک نمی‌کنم وقتی کسی از بالا رفتن سنش ناراحته. من همچنان دوست دارم بزرگتر بشم :)))

    چه خوب^^

    از دردهای چند سال اخیرم ترکیب هزاران حادثه در اطرافم و تغییرات خودم بوده. که باعث شده نه خودم رو بتونم بشناسم و نه محیطم رو. از خانواده دورتر شدم دوستام به مرور دارن تغییر می‌کنن و اکثرا دارن می‌رن. خلاصه بسیار غم. :(

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    آخرین نظرات
    • ۸ ارديبهشت ۰۳، ۱۵:۱۱ - 🌺آسیــ هــ💚
      مرسی .
    نویسندگان